Ferrari: Αγοράστε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Νέα
Carspecs Team

Carspecs Team

05 Ιουλίου 2025

Ferrari: Αγοράστε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Δες τις όλες

Για περισσότερο από μια δεκαετία, η Ferrari έχει εγκαταλείψει το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, επιλέγοντας την ακρίβεια και την ταχύτητα του διπλού συμπλέκτη. Ενώ το 2012 California ήταν η τελευταία φορά που είδαμε το εμβληματικό "H-pattern" σε ένα νέο μοντέλο της, οι λάτρεις της καθαρής οδηγικής εμπειρίας αρνούνται να το βάλουν κάτω. Η απάντηση της Ferrari, όμως, είναι αφοπλιστική και... πολύ ιταλική: "Θέλεις χειροκίνητο; Αγόρασε μεταχειρισμένη!"


Το Απόλυτο δίλημμα: Επιδόσεις vs Καθαρή οδήγηση
Ο λόγος που η Ferrari εγκατέλειψε το χειροκίνητο κιβώτιο μετά το 2012 δεν ήταν μόνο η χαμηλή ζήτηση (μόνο δύο ή τρία California cabrio πωλήθηκαν με λεβιέ). Όπως εξήγησε το 2016 ο πρώην τεχνικός διευθυντής Michael Leiters, κανένα χειροκίνητο κιβώτιο δεν μπορεί να ξεπεράσει ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη σε επιδόσεις. Κι όμως, η φωνή των enthusiasts παραμένει ισχυρή. Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο επιστροφής του χειροκίνητου, ο εμπορικός Διευθυντής της Ferrari, Enrico Galliera, ήταν αφοπλιστικά σαφής: "Το έχουμε ήδη, σε πολλά από τα κλασικά μας αυτοκίνητα". Η συμβουλή του σε όποιον θέλει να «κωπηλατήσει» μόνος του τις ταχύτητες; "Αγοράστε και αναπαλαιώστε τα φανταστικά μας κλασικά".


Υπάρχει ελπίδα; Το σενάριο της Icona έκδοσης
Παρόλα αυτά, δεν έχουν χαθεί όλες οι ελπίδες για τους αθεράπευτα ρομαντικούς. Η Ferrari δεν έχει αποκλείσει εντελώς την πιθανότητα αναβίωσης του χειροκίνητου για ένα πολύ περιορισμένο κοινό. Νωρίτερα φέτος, ο επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντων, Gianmaria Fulgenzi, άφησε ένα «παράθυρο» ανοιχτό: ένα setup με τρία πεντάλ θα μπορούσε να έχει νόημα για ένα υψηλής τεχνολογίας μοντέλο της σειράς Icona. Μιλάμε για την ίδια σειρά που περιλαμβάνει τις αυτόματες Monza SP1/SP2 και Daytona SP3, μοντέλα εκατομμυρίων ευρώ. Αν και τα χειροκίνητα έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τα high-end σπορ αυτοκίνητα, η Porsche έχει απολαύσει τεράστια επιτυχία με ειδικές εκδόσεις της 911 που διαθέτουν συμπλέκτη. Η Ferrari θα μπορούσε να δικαιολογήσει μια τέτοια επένδυση, χρεώνοντας ένα υπέρογκο premium, το οποίο οι πλουσιότεροι πελάτες της πιθανότατα θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν. Ένα νέο μοντέλο με παραδοσιακό λεβιέ θα αποτελούσε επίσης μια ακλόνητη επένδυση, δεδομένης της σπανιότητας ενός τέτοιου γεγονότος.


Οι Προκλήσεις: Γιατί η Ferrari διστάζει;
Η απροθυμία της Ferrari να φέρει πίσω το χειροκίνητο είναι ωστόσο κατανοητή. Η εταιρεία έχει ήδη ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών που εκτείνεται μέχρι το 2027, μετά τις περσινές πωλήσεις ρεκόρ. Επιπλέον, όταν οι τελευταίες πωλήσεις χειροκίνητου μοντέλου της, ήταν τόσο χαμηλές, είναι κατανοητό να μην θέλει να ξαναμπεί στην παραγωγή το κλασσικό κιβώτιο. Ας μην ξεχνάμε φυσικά πως, τα όλο και πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης καθιστούν τα χειροκίνητα πιο ακριβά στην ανάπτυξη. Οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς τα σύγχρονα αυτόματα είναι γενικά πιο αποδοτικά από τα αντίστοιχα χειροκίνητα. Ακόμα και η Ferrari πρέπει να πληροί τους στόχους εκπομπών του στόλου, όπου κάθε γραμμάριο μετράει, ειδικά στην Ευρώπη.

Επιστροφή στην αρχική

Διαβάστε ακόμα

Ποιο είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο; Νέα

Ποιο είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο;

Στη σύγχρονη εποχή, η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει αναδειχθεί σε απόλυτη προτεραιότητα για τους καταναλωτές. Μπορεί ο κάθε ένας από εμάς να έχει διαφορετικά κριτήρια για το ποιο είναι το πιο ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά αυτό πλέον καθορίζεται από τις επιδόσεις του στις αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP. Ο θεσμός αυτός λειτουργεί ως βαρόμετρο, πιστοποιώντας την ικανότητα των νέων μοντέλων να προστατεύουν τους επιβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Νέο Subaru Uncharted: Ένα σκληροτράχηλο ηλεκτρικό C-HR+ Νέα μοντέλα

Νέο Subaru Uncharted: Ένα σκληροτράχηλο ηλεκτρικό C-HR+

Η Subaru διευρύνει την αμιγώς ηλεκτρική της γκάμα με την επίσημη παρουσίαση του Uncharted, ενός ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού SUV που τοποθετείται κάτω από το Solterra. Όπως προανήγγειλαν τα teasers της ιαπωνικής φίρμας, το νέο μοντέλο μοιράζεται κοινή τεχνολογική βάση με το Toyota C-HR+, προσφέροντας ωστόσο μια πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση που παραπέμπει στην περιπετειώδη φιλοσοφία της Subaru.

Νέο Opel Frontera Electric Extended Range: Όλες οι λεπτομέρειες για την νέα έκδοση Νέα μοντέλα

Νέο Opel Frontera Electric Extended Range: Όλες οι λεπτομέρειες για την νέα έκδοση

Η Opel ενισχύει δυναμικά την παρουσία της στην αγορά των ηλεκτρικών SUV, παρουσιάζοντας μια αναβαθμισμένη έκδοση του νέου της μοντέλου, του Frontera Electric. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλύπτει επίσημα το Opel Frontera Electric Extended Range, μια προσθήκη που απευθύνεται σε οδηγούς που αναζητούν αυξημένη αυτονομία χωρίς συμβιβασμούς στην πρακτικότητα και τον οικογενειακό χαρακτήρα.

Τέλος τα τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά Νέα

Τέλος τα τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά

Μια ιστορική αλλαγή διαφαίνεται στον ορίζοντα των αστικών μεταφορών της Αθήνας και του Πειραιά. Όλα δείχνουν ότι η παρουσία των τρόλεϊ, ενός μέσου που σημάδεψε την καθημερινότητα των Αθηναίων για δεκαετίες, φτάνει στο τέλος της. Η κυβέρνηση, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ανασχεδιασμού του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, φέρεται να δρομολογεί την οριστική τους απόσυρση, κάτι που θα οδηγήσει και στο ξήλωμα των εναέριων καλωδιώσεων που επί χρόνια χαρακτήριζαν τον αττικό ουρανό.

Καταιγίδα Προστίμων: Έως και 10.000 ευρώ για 450.000+ παραβάτες Νέα

Καταιγίδα Προστίμων: Έως και 10.000 ευρώ για 450.000+ παραβάτες

Ένα πρωτοφανές κύμα ηλεκτρονικών διασταυρώσεων σαρώνει τους ελληνικούς δρόμους, φέρνοντας στο φως ένα τεράστιο ζήτημα: την κυκλοφορία 450.000 οχημάτων που βρίσκονται σε παράνομη κατάσταση. Οι Αρχές έχουν ήδη εντοπίσει τους παραβάτες, και οι πρώτες ειδοποιήσεις προστίμων αναμένεται να σταλούν από τα τέλη Αυγούστου, σηματοποιώντας την έναρξη μιας αυστηρότερης εποχής επιτήρησης για κάθε όχημα που κυκλοφορεί στην Ελλάδα.