Απολύσεις 3.000 ατόμων για μεγάλη γαλλική εταιρεία– Το τίμημα για την επιβίωση

Carspecs Team

Carspecs Team

08 Οκτωβρίου 2025

Απολύσεις 3.000 ατόμων για μεγάλη γαλλική εταιρεία– Το τίμημα για την επιβίωση

Παρά την αύξηση των πωλήσεων, η Renault προχωρά σε μαζική εθελούσια έξοδο στοχεύοντας στο «στένεμα» των κεντρικών λειτουργιών και την κάλυψη ενός τεράστιου οικονομικού ελλείμματος.

Η Renault αιφνιδίασε την αγορά, ανακοινώνοντας ότι ετοιμάζεται να προχωρήσει στην περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, μέσω μιας διαδικασίας εθελοντικής αποχώρησης. Η κίνηση αυτή, που εντάσσεται στο πλαίσιο του οικονομικού σχεδίου «Arrow», είναι ένα κρίσιμο βήμα για τη γαλλική φίρμα, η οποία, παρά την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων της, αντιμετωπίζει ένα τεράστιο δομικό κόστος.


Το κενό των €13 δισ. και η πίεση του ανταγωνισμού

Η απόφαση για τις περικοπές οφείλεται στην ανάγκη της Renault να καλύψει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό κενό και να αντιμετωπίσει την έντονη αβεβαιότητα της αγοράς. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ζημία ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Ιούλιο, ένα γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για δραστική εξυγίανση.


Οι περικοπές στοχεύουν κυρίως στους υπαλλήλους υποστηρικτικών τμημάτων (ανθρώπινο δυναμικό, οικονομικά, marketing) τόσο στο Παρίσι όσο και στις διεθνείς μονάδες της εταιρείας. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της μάρκας: «Λόγω της αβεβαιότητας της αγοράς και του αυξημένου ανταγωνισμού, πραγματοποιούμε διάφορες μελέτες για την απλοποίηση των λειτουργιών μας, την επιτάχυνση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους».


Η στρατηγική «λεπτή» δομή

Η εθελούσια έξοδος, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, αποτελεί μέρος της στρατηγικής του νέου CEO, Francois Provost, για να επιστρέψει η Renault στην κερδοφορία. Η κίνηση αυτή είναι μια στρατηγική «αφαίμαξη» του εταιρικού «εγκεφάλου», με στόχο τη δημιουργία μιας ραδιγαλικά λεπτότερης και ταχύτερης δομής.

Η παραδοσιακή γραφειοκρατία και οι μεγάλες διοικητικές δαπάνες δεν επιτρέπουν πλέον στη Renault να είναι ανταγωνιστική στον πόλεμο τιμών των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Με τη μείωση των θέσεων σε τμήματα που δεν σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή, η Renault προσπαθεί να απελευθερώσει πόρους και να επενδύσει πιο αποτελεσματικά στην εξέλιξη των νέων της μοντέλων.


Εθελούσια έξοδος και αναμονή

Η απόφαση της Renault—μιας εταιρείας με 98.636 εργαζομένους παγκοσμίως—να προβεί σε τόσο μαζικές περικοπές, παρά την αύξηση των πωλήσεων, υπογραμμίζει την ένταση του μετασχηματισμού που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία. Η εθελούσια έξοδος, αν και επίσημα δεν έχει ξεκινήσει, αποτελεί έναν επώδυνο αλλά αναγκαίο δρόμο για τη διατήρηση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της γαλλικής μάρκας.

Επιστροφή στην αρχική

Διαβάστε ακόμα

Ram Rampage: Το compact pickup που φέρνει το «αμερικανικό όνειρο» στην Ευρώπη Νέα μοντέλα

Ram Rampage: Το compact pickup που φέρνει το «αμερικανικό όνειρο» στην Ευρώπη

Το νέο μοντέλο της Ram έρχεται να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία στην Ευρώπη: το premium compact pickup. Θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις – την R/T 272 ίππων και την Diesel Rebel 200 ίππων – συνδυάζοντας την αστική ευελιξία με την ικανότητα φόρτωσης άνω του 1 τόνου.

Audi Q7: Η νέα γενιά δοκιμάζεται στο Nürburgring – Έρχεται το 2026 με νέο SQ7 Νέα μοντέλα

Audi Q7: Η νέα γενιά δοκιμάζεται στο Nürburgring – Έρχεται το 2026 με νέο SQ7

Tο μεγάλο SUV της Audi εντοπίστηκε σε δοκιμές στην «Πράσινη Κόλαση», επιβεβαιώνοντας τη χρήση της πλατφόρμας PPC και μια πλήρη γκάμα υβριδικών συνόλων, με την κορυφαία έκδοση SQ7 να αναμένεται να ξεπεράσει τους 507 ίππους.

Μύθοι και αλήθειες για τα All-Season ελαστικά: Πότε αξίζουν στην Ελλάδα; Ελαστικά

Μύθοι και αλήθειες για τα All-Season ελαστικά: Πότε αξίζουν στην Ελλάδα;

Η επιλογή ελαστικών στην Ελλάδα παραδοσιακά μοιράζεται ανάμεσα στα θερινά και, σε περιοχές με χιόνια, στα χειμερινά. Τα τελευταία χρόνια, όμως, τα All-Season (4 εποχών) ελαστικά μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι, υποσχόμενα άνεση και οικονομία.

Toyota Hilux: Ο Θρύλος γίνεται ηλεκτρικός αλλά κρατά diesel και βενζίνη Νέα

Toyota Hilux: Ο Θρύλος γίνεται ηλεκτρικός αλλά κρατά diesel και βενζίνη

Η 9η γενιά του παγκόσμιου pick-up έρχεται με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (BEV) και 59,2 kWh μπαταρία. Η Toyota επιβεβαιώνει τη στρατηγική της «πολυτεχνολογικής προσέγγισης», διατηρώντας τον Diesel Mild Hybrid ως το αναμενόμενο best-seller.

Ο απόλυτος οδηγός για Leasing ηλεκτρικών SUV Leasing

Ο απόλυτος οδηγός για Leasing ηλεκτρικών SUV

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι εδώ, και μαζί της ήρθε η κυριαρχία των SUV. Ο συνδυασμός ενός ηλεκτρικού οχήματος με τον δημοφιλή τύπο αμαξώματος είναι η πιο hot τάση στην αγορά. Ωστόσο, το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς καθιστά το Leasing τον πιο δημοφιλή τρόπο απόκτησης.

Μήπως αναρωτιέσαι...

Ποιο Αυτοκίνητο πραγματικά σου ταιριάζει;

Άφησε τον αλγόριθμό μας να κάνει τη «δουλειά». Απάντησε σε 6 ερωτήσεις και ανακάλυψε τις ιδανικές επιλογές για εσένα, με βάση τις πραγματικές σου ανάγκες.

Ad Image