Παρά την αύξηση των πωλήσεων, η Renault προχωρά σε μαζική εθελούσια έξοδο στοχεύοντας στο «στένεμα» των κεντρικών λειτουργιών και την κάλυψη ενός τεράστιου οικονομικού ελλείμματος.
Η Renault αιφνιδίασε την αγορά, ανακοινώνοντας ότι ετοιμάζεται να προχωρήσει στην περικοπή 3.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, μέσω μιας διαδικασίας εθελοντικής αποχώρησης. Η κίνηση αυτή, που εντάσσεται στο πλαίσιο του οικονομικού σχεδίου «Arrow», είναι ένα κρίσιμο βήμα για τη γαλλική φίρμα, η οποία, παρά την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων της, αντιμετωπίζει ένα τεράστιο δομικό κόστος.
Το κενό των €13 δισ. και η πίεση του ανταγωνισμού
Η απόφαση για τις περικοπές οφείλεται στην ανάγκη της Renault να καλύψει ένα σημαντικό χρηματοδοτικό κενό και να αντιμετωπίσει την έντονη αβεβαιότητα της αγοράς. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ζημία ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Ιούλιο, ένα γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για δραστική εξυγίανση.
Οι περικοπές στοχεύουν κυρίως στους υπαλλήλους υποστηρικτικών τμημάτων (ανθρώπινο δυναμικό, οικονομικά, marketing) τόσο στο Παρίσι όσο και στις διεθνείς μονάδες της εταιρείας. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της μάρκας: «Λόγω της αβεβαιότητας της αγοράς και του αυξημένου ανταγωνισμού, πραγματοποιούμε διάφορες μελέτες για την απλοποίηση των λειτουργιών μας, την επιτάχυνση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους».
Η στρατηγική «λεπτή» δομή
Η εθελούσια έξοδος, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, αποτελεί μέρος της στρατηγικής του νέου CEO, Francois Provost, για να επιστρέψει η Renault στην κερδοφορία. Η κίνηση αυτή είναι μια στρατηγική «αφαίμαξη» του εταιρικού «εγκεφάλου», με στόχο τη δημιουργία μιας ραδιγαλικά λεπτότερης και ταχύτερης δομής.
Η παραδοσιακή γραφειοκρατία και οι μεγάλες διοικητικές δαπάνες δεν επιτρέπουν πλέον στη Renault να είναι ανταγωνιστική στον πόλεμο τιμών των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Με τη μείωση των θέσεων σε τμήματα που δεν σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή, η Renault προσπαθεί να απελευθερώσει πόρους και να επενδύσει πιο αποτελεσματικά στην εξέλιξη των νέων της μοντέλων.
Εθελούσια έξοδος και αναμονή
Η απόφαση της Renault—μιας εταιρείας με 98.636 εργαζομένους παγκοσμίως—να προβεί σε τόσο μαζικές περικοπές, παρά την αύξηση των πωλήσεων, υπογραμμίζει την ένταση του μετασχηματισμού που βιώνει η αυτοκινητοβιομηχανία. Η εθελούσια έξοδος, αν και επίσημα δεν έχει ξεκινήσει, αποτελεί έναν επώδυνο αλλά αναγκαίο δρόμο για τη διατήρηση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της γαλλικής μάρκας.