Με αναβαθμισμένο κινητήρα 1.5 TSI Evo2 στους 176 ίππους και σπορ ανάρτηση, η νέα έκδοση επιτυγχάνει τελική 228 χλμ./ώρα και προσφέρει επιδόσεις με την υπογραφή ενός γνήσιου hot hatch.
Η Skoda, γνωστή για την ρεαλιστική και πρακτική της προσέγγιση, σπάει το κατεστημένο με την παρουσίαση του Fabia 130. Η νέα, ειδική έκδοση του compact μοντέλου δεν είναι απλώς πιο δυνατή—είναι το ταχύτερο Fabia παραγωγής όλων των εποχών, μια κίνηση που φέρνει ξανά στο προσκήνιο το σπορτίφ DNA της μάρκας. Με στόχο τους λάτρεις της οδήγησης που αναζητούν τον ενθουσιασμό ενός hot hatch σε προσιτό πακέτο, η Skoda προχώρησε σε σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις.
Κινητήρας: Η δύναμη του 1.5 TSI Evo2
Στην καρδιά του Fabia 130 βρίσκεται ο αναβαθμισμένος κινητήρας 1.5 TSI Evo2 της έκδοσης Monte Carlo. Οι Τσέχοι μηχανικοί επενέβησαν σε κρίσιμα εξαρτήματα (όπως το σύστημα εισαγωγής και οι βραχίονες), ανεβάζοντας την ισχύ από τους 150 στους 176 ίππους.
Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αναβαθμισμένου αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων, το οποίο πλέον διαθέτει ένα χαρακτηριστικό κλειδί για τους enthusiasts: στη λειτουργία Sport, το κιβώτιο προσφέρει αυτόματη διπλοσυμπλεξία (rev-match) στο κατέβασμα, ενισχύοντας τη σπορ αίσθηση.
Οι επιδόσεις αντικατοπτρίζουν την προσπάθεια:
0-100 km/h σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα (0,4 δευτερόλεπτα ταχύτερο).
Τελική ταχύτητα: 228 χλμ./ώρα.
Ρεπρίζ: Σημαντική βελτίωση στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Οδήγηση: Τεχνολογία για την ευελιξία
Η σπορ αναβάθμιση δεν περιορίζεται στον κινητήρα. Η Fabia 130 διαθέτει σπορ ανάρτηση χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά και ένα πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Η επιλογή της λειτουργίας ESC Sport επιτρέπει μεγαλύτερη ολίσθηση των τροχών, απελευθερώνοντας το αυτοκίνητο για πιο έντονη, σπορ οδήγηση.
Εμφανισιακά, το μοντέλο διατίθεται σε τέσσερα χρώματα με μαύρη οροφή και κολόνες, ενώ λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό (spoiler, διαχύτης) και τα διακριτικά badge «130» τονίζουν την αποκλειστικότητά του.
Εσωτερικό: Sport άνεση και τεχνολογία
Στην καμπίνα, το Fabia 130 δεν κάνει εκπτώσεις. Διαθέτει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, σπορ τιμόνι, πεντάλ από αλουμίνιο και μαρσπιέ από μαύρο αλουμίνιο. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και οθόνη infotainment 9 ιντσών.
Το μοντέλο αναμένεται να είναι διαθέσιμο για παραγγελίες τον Δεκέμβριο, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν το 2026. Η τιμή του δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται να τοποθετηθεί στρατηγικά ως το πιο προσιτό, γνήσιο hot hatch της αγοράς.