Η Volvo αναθεωρεί τους φιλόδοξους στόχους της, παραδέχεται ότι οι πωλήσεις EVs έχουν πέσει κατά 21% και δηλώνει ότι ο κινητήρας βενζίνης θα παραμείνει στη γκάμα της μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 2030.
Η Volvo, η οποία στις αρχές της δεκαετίας είχε ανακοινώσει με στόμφο την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030, αναγκάζεται να κάνει μια στρατηγική υποχώρηση, επικαλούμενη την πραγματικότητα της αγοράς. Ο CEO της εταιρείας, Håkan Samuelsson, παραδέχτηκε σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe ότι η Volvo «δεν μπορεί να υπαγορεύσει» το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ότι οι βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιό της «τουλάχιστον μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας».
Η πτώση των πωλήσεων και η στρατηγική «γέφυρα»
Η αναθεώρηση των στόχων της Volvo έρχεται ως άμεση συνέπεια της αδύναμης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα:
Πτώση EVs: Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) της Volvo είχαν πέσει κατά 21% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Ακόμη και τα plug-in hybrid (PHEV) κατέγραψαν μικρή μείωση 1%.
Νέος Στόχος: Η εταιρεία έχει ήδη αναθεωρήσει τον στόχο του 2030: η γκάμα θα αποτελείται κατά 90% έως 100% από PHEV ή BEV, αφήνοντας ανοιχτό ένα μικρό παράθυρο για θερμικούς κινητήρες.
Ο Samuelsson τόνισε ότι η Volvo ποντάρει πλέον στους PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) ως την κύρια τεχνολογία μετάβασης, καθώς χρειάζεται «μια δεύτερη γενιά plug-in hybrid που θα μας κρατήσει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030».
Η νέα στρατηγική: EREV και η αναγέννηση του XC70
Η Volvo επενδύει σε μια πιο ευέλικτη μορφή ηλεκτροκίνησης, τα EREV (Extended-Range Electric Vehicle), όπου ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, και όχι για την κίνηση των τροχών. Ο Samuelsson αναφέρεται σε αυτά τα οχήματα ως τη «δεύτερη γενιά υβριδικών» ή ως «ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κινητήρα έκτακτης ανάγκης».
XC70: Το αναγεννημένο XC70 SUV αποτελεί το πρώτο μοντέλο αυτής της στρατηγικής (με μπαταρία 39,6 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 180 km, αν και στον επιεική κύκλο CLTC). Η άφιξή του στην Ευρώπη, ωστόσο, αναμένεται μόλις το 2027, λόγω των απαιτήσεων συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
XC90: Ο διάδοχος του XC90 (που αναμένεται το 2028) θα είναι επίσης διαθέσιμος ως EREV.
Η Volvo έχει ήδη σταματήσει την παραγωγή των diesel κινητήρων πέρυσι, αλλά το νέο πλάνο δείχνει ότι οι κινητήρες βενζίνης έχουν εξασφαλίσει μια θέση στη γκάμα της για τουλάχιστον 15 ακόμη χρόνια.