Volvo: Δεν βάζει ταφόπλακα ακόμα στο κινητήρα βενζίνης

Νέα
Carspecs Team

Carspecs Team

05 Νοεμβρίου 2025

Volvo:  Δεν βάζει ταφόπλακα ακόμα στο κινητήρα βενζίνης

Η Volvo αναθεωρεί τους φιλόδοξους στόχους της, παραδέχεται ότι οι πωλήσεις EVs έχουν πέσει κατά 21% και δηλώνει ότι ο κινητήρας βενζίνης θα παραμείνει στη γκάμα της μέχρι τουλάχιστον τα τέλη του 2030.

Η Volvo, η οποία στις αρχές της δεκαετίας είχε ανακοινώσει με στόμφο την πλήρη μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030, αναγκάζεται να κάνει μια στρατηγική υποχώρηση, επικαλούμενη την πραγματικότητα της αγοράς. Ο CEO της εταιρείας, Håkan Samuelsson, παραδέχτηκε σε συνέντευξή του στο Automotive News Europe ότι η Volvo «δεν μπορεί να υπαγορεύσει» το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ότι οι βενζινοκινητήρες θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιό της «τουλάχιστον μέχρι το τέλος της επόμενης δεκαετίας».


Η πτώση των πωλήσεων και η στρατηγική «γέφυρα»

Η αναθεώρηση των στόχων της Volvo έρχεται ως άμεση συνέπεια της αδύναμης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα:

Πτώση EVs: Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) της Volvo είχαν πέσει κατά 21% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Ακόμη και τα plug-in hybrid (PHEV) κατέγραψαν μικρή μείωση 1%.

Νέος Στόχος: Η εταιρεία έχει ήδη αναθεωρήσει τον στόχο του 2030: η γκάμα θα αποτελείται κατά 90% έως 100% από PHEV ή BEV, αφήνοντας ανοιχτό ένα μικρό παράθυρο για θερμικούς κινητήρες.


Ο Samuelsson τόνισε ότι η Volvo ποντάρει πλέον στους PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) ως την κύρια τεχνολογία μετάβασης, καθώς χρειάζεται «μια δεύτερη γενιά plug-in hybrid που θα μας κρατήσει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030».


Η νέα στρατηγική: EREV και η αναγέννηση του XC70

Η Volvo επενδύει σε μια πιο ευέλικτη μορφή ηλεκτροκίνησης, τα EREV (Extended-Range Electric Vehicle), όπου ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, και όχι για την κίνηση των τροχών. Ο Samuelsson αναφέρεται σε αυτά τα οχήματα ως τη «δεύτερη γενιά υβριδικών» ή ως «ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κινητήρα έκτακτης ανάγκης».


XC70: Το αναγεννημένο XC70 SUV αποτελεί το πρώτο μοντέλο αυτής της στρατηγικής (με μπαταρία 39,6 kWh και ηλεκτρική αυτονομία 180 km, αν και στον επιεική κύκλο CLTC). Η άφιξή του στην Ευρώπη, ωστόσο, αναμένεται μόλις το 2027, λόγω των απαιτήσεων συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

XC90: Ο διάδοχος του XC90 (που αναμένεται το 2028) θα είναι επίσης διαθέσιμος ως EREV.

Η Volvo έχει ήδη σταματήσει την παραγωγή των diesel κινητήρων πέρυσι, αλλά το νέο πλάνο δείχνει ότι οι κινητήρες βενζίνης έχουν εξασφαλίσει μια θέση στη γκάμα της για τουλάχιστον 15 ακόμη χρόνια.

Επιστροφή στην αρχική

Διαβάστε ακόμα

Η μεγάλη παγίδα του Leasing: Ο όρος που πρέπει να διαβάσεις στο συμβόλαιο πριν υπογράψεις Leasing

Η μεγάλη παγίδα του Leasing: Ο όρος που πρέπει να διαβάσεις στο συμβόλαιο πριν υπογράψεις

Το leasing αυτοκινήτου έχει γίνει μία από τις πιο δημοφιλείς λύσεις για ιδιώτες και επαγγελματίες στην Ελλάδα. Σταθερές δόσεις, ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο και η άνεση να οδηγείς κάθε λίγα χρόνια καινούργιο αυτοκίνητο είναι σίγουρα δελεαστικά.

Dongfeng: Η μπαταρία Solid-State των 1.000 χλμ. έρχεται το 2026 – Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν Ηλεκτροκίνηση

Dongfeng: Η μπαταρία Solid-State των 1.000 χλμ. έρχεται το 2026 – Αλλά οι ειδικοί προειδοποιούν

Ο κινεζικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμος να λανσάρει την πρώτη του solid-state μπαταρία, με 350 Wh/kg ενεργειακή πυκνότητα και αυτονομία 1.000 χλμ., ενσωματώνοντάς την στην αρχιτεκτονική 1.200 Volt Mach Super-kW.

Mini ή Μικρό αυτοκίνητο: Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και κόστος στην ελληνική αγορά Ρεπορτάζ

Mini ή Μικρό αυτοκίνητο: Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα και κόστος στην ελληνική αγορά

Η επιλογή ενός αυτοκινήτου πόλης είναι πολύ πιο σύνθετη από ό,τι φαίνεται. Στην ελληνική πραγματικότητα, όπου οι στενοί δρόμοι, τα δύσκολα παρκαρίσματα και η καθημερινή μετακίνηση μέσα στα αστικά κέντρα αποτελούν πρόκληση, οι κατηγορίες mini και μικρών αυτοκινήτων (supermini) είναι οι πιο δημοφιλείς.

General Motors: Εντολή σε προμηθευτές – Αποφύγετε τα κινεζικά εξαρτήματα Νέα

General Motors: Εντολή σε προμηθευτές – Αποφύγετε τα κινεζικά εξαρτήματα

Η General Motors ζητά από τους προμηθευτές της να μετακινήσουν την παραγωγή εκτός Κίνας έως το 2027. Η κίνηση αυτή, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αλλαγή στην εφοδιαστική αλυσίδα των τελευταίων δεκαετιών, είναι άμεση συνέπεια των δασμών και των γεωπολιτικών εντάσεων.

Απόλυτος έλεγχος ταχύτητας: Πώς η Ford μειώνει το άγχος του οδηγού με το προηγμένο Traffic Sign Recognition Δελτίο τύπου

Απόλυτος έλεγχος ταχύτητας: Πώς η Ford μειώνει το άγχος του οδηγού με το προηγμένο Traffic Sign Recognition

Η τήρηση του ορίου ταχύτητας στους ελληνικούς δρόμους γίνεται σήμερα πιο σημαντική από ποτέ, καθώς ο νέος, αυστηρότερος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιβάλλει μεγαλύτερη προσοχή και αυξημένη υπευθυνότητα.

Μήπως αναρωτιέσαι...

Ποιο Αυτοκίνητο πραγματικά σου ταιριάζει;

Άφησε τον αλγόριθμό μας να κάνει τη «δουλειά». Απάντησε σε 6 ερωτήσεις και ανακάλυψε τις ιδανικές επιλογές για εσένα, με βάση τις πραγματικές σου ανάγκες.

Ad Image