Αγοράζεις μεταχειρισμένο; Αυτά τα 3 specs πρέπει να ελέγξεις!

Χρήσιμες Συμβουλές
Carspecs Team

Carspecs Team

05 Νοεμβρίου 2025

Αγοράζεις μεταχειρισμένο; Αυτά τα 3 specs πρέπει να ελέγξεις!

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι μια απόφαση που απαιτεί ψυχραιμία, σχολαστική έρευνα και, πάνω απ’ όλα, τεχνική γνώση. Πέρα από την οπτική επιθεώρηση του αμαξώματος και τη δοκιμαστική οδήγηση, οι υποψήφιοι αγοραστές πρέπει να εμβαθύνουν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Αυτά τα δεδομένα είναι οι πραγματικοί δείκτες για την μελλοντική αξιοπιστία και το κόστος συντήρησης του αυτοκινήτου.

Ποια είναι όμως τα τρία κρίσιμα τεχνικά specs που πρέπει να ελέγξετε σχολαστικά πριν βάλετε την υπογραφή σας;


1. Τύπος ψύξης & σύστημα λίπανσης κινητήρα


Το πρώτο και ίσως σημαντικότερο τεχνικό χαρακτηριστικό που πρέπει να ερευνήσετε σχετίζεται με την διαχείριση της θερμότητας και την λίπανση του κινητήρα.

- Γιατί είναι κρίσιμο: Η καλή ψύξη και λίπανση είναι ο βασικός παράγοντας για την αποφυγή φθοράς στα έμβολα, τα τοιχώματα των κυλίνδρων και τις βαλβίδες.

- Τι να ψάξετε: Ερευνήστε αν ο συγκεκριμένος κωδικός κινητήρα (π.χ., 1.4 TSI EA211) έχει κοινά προβλήματα υπερθέρμανσης ή καταστροφής ελατηρίων (oil consumption issues).

- Τεχνική Λεπτομέρεια: Ελέγξτε την χωρητικότητα λαδιού και το συνιστώμενο ιξώδες σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης δεν τηρούσε τις προδιαγραφές, η φθορά είναι δεδομένη.

- Συμβουλή: Ζητήστε να δείτε το πρόσφατο ιστορικό αλλαγών λαδιών και να επιβεβαιώσετε ότι χρησιμοποιήθηκε το σωστό τύπος λιπαντικού και όχι απλώς "ένα 5W-30".

2. Τεχνικά specs του συστήματος μετάδοσης


Είτε πρόκειται για χειροκίνητο είτε για αυτόματο κιβώτιο, το σύστημα μετάδοσης είναι ένα ακριβό εξάρτημα που συχνά αγνοείται κατά τον έλεγχο.

- Γιατί είναι κρίσιμο: Η επισκευή ή αντικατάσταση ενός αυτόματου κιβωτίου, ειδικά ενός τύπου διπλού συμπλέκτη, μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ.

- Τι να ψάξετε: Ερευνήστε τον κωδικό κιβωτίου (π.χ., DQ200, DQ250) και τα διαστήματα αλλαγής υγρών.

- Συμβουλή για αυτόματα: Τα περισσότερα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια (εκτός από τα CVT) απαιτούν τακτική αλλαγή λαδιών (π.χ., κάθε 60.000 χλμ.), παρά τις ενίοτε λανθασμένες οδηγίες των αντιπροσωπειών για "lifetime fluid". Αν δεν έχει γίνει ποτέ αλλαγή λαδιών στο μεταχειρισμένο αυτόματο κιβώτιο, τα προβλήματα είναι προ των πυλών.

- Συμβουλή για χειροκίνητα: Ελέγξτε τον αριθμό των σχέσεων και το αν το κιβώτιο έχει ιστορικό αστοχίας συγχρονιζέ (syncros), κάτι που θα φανεί στη δυσκολία αλλαγής κατά τη δοκιμή (κυρίως από 1η σε 2α).

3. Μέγεθος & τύπος φρένων